.

.

آیین رونمایی از دو محصول فناورانه و افتتاح مرکز "توسعه بازار و تبادل فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه" با حضور رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.
رونمایی از دو  محصول فناورانه در جهاددانشگاهی کرمانشاه / افتتاح مرکز توسعه بازار و تبادل فناوری
 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، در آستانه چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، آیین رونمایی از دو محصول فناورانه سولفات منگنز و سامانه جامع خرید و فروش محصولات و تجهیزات کشاورزی و افتتاح مرکز "توسعه بازار و تبادل فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه" با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی برگزار شد.

معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی امید را به جامعه تزریق می کند

رییس جهاددانشگاهی در این مراسم که ۱۱ مرداد ماه برگزار شد، با تاکید بر لزوم معرفی دستاوردهای جهادانشگاهی در سطح جامعه گفت: این اقدام موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.

دکتر حسن مسلمی نائینی با تقدیر از عملکرد سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در بازدیدهایی که از مجموعه های مختلف این نهاد در کرمانشاه داشته ایم شاهد عملکرد بینظیر جهادگردان بوده و از دیدن این همه دستاورد با ارزش لذت برده ایم.

وی افزود: شرکت های بسیار موفقی تحت حمایت جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت دارند که سرمایه های با ارزشی هم برای این استان و هم برای کشور محسوب می‌شوند.

مسلمی نایینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی کرمانشاه به معنای واقعی عملکرد جهادی خود را به نمایش گذاشته گفت: دستاوردهای متعدد در حوزه های مختلف کشاورزی، ICT، شیمی و ... نشان دهنده عملکرد موفق این مجموعه است.

مسلمی نایینی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته گفت: در جهاددانشگاهی شاهد دستاوردها و موفقیت های بینظیری هستیم و این اقدامات حقیقتا امیدآفرین است اما اگر بخواهیم این امید را به جامعه تزریق کنیم باید اقدامات خود را به جامعه معرفی کنیم.

رییس جهاددانشگاهی بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور هم تاکید کرد و از اختصاص تسهیلات 10 میلیارد تومانی به هریک از شرکت های فن آوران کاشت زاگرس و شرکت شتابگری شمی یارکوشا خبر داد.

دکتر مسلمی نایینی گفت: تلاش می کنیم این دو شرکت این تسهیلات را به کمتری وثایق دریافت کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از تمام شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را وظیفه خود می‌دانیم و دراین زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

رییس جهاددانشگاهی به تعابیر رهبری از عملکرد این نهاد اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری جهاد را پایه و ستون علمی کشور می داند و همین اعتماد و اطمینان ایشان است که مسئولیت ما را سنگین کرده و همه باید با تمام توان و جهادی پای کار باشیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی در خدمت شرکت های دانش بنیان است تا با همکاری هم مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

حمایت از ۳۲۰ واحد فناور و دانش بنیان توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه

دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال ۱۳۸۴ گفت: طی این مدت حمایت از ۷۵۰ واحد فناور و دانش بنیان را برعهده داشته ایم.

وی افزود: در حاضر هم ۳۲۰ واحد فناور و دانش بنیان تحت حمایت های پارک قرار دارند.

وی از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی یاد کرد و افزود: در جهاد دانشگاهی نمیتوان راه رفت و باید دوید و ما با همین روند در جهاد دانشگاهی کرمانشاه فعالیت میکنیم.

آزادی گفت: بسیاری شرکت ها و واحدهای تحت حمایت پارک در حال حاضر در سطح ملی و حتی فراملی فعالیت دارند که نشان از ظرفیت علمی خوب شرکت های استان دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما در جهاددانشگاهی توسعه زیست بوم فناوری استان و اثرگذاری آن بر زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

 وی یکی از رسالت های مهم جهاددانشگاهی را حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان عنوان و تصریح کرد: در همین راستا همواره بسترسازی برای افزایش فعالیت این واحدها و شرکت ها را در دستور کار قرار داده ایم و با همین رویکرد بزرگترین برج فناوری کشور را در کرمانشاه افتتاح کرده ایم.

آزادی گفت: این برج ۱۶ طبقه بوده که در حال حاضر طبقه هشتم آن آماده واگذاری به شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان است و تاپایان سال هم همه طبقات در اختیار مجموعه های فناور و دانش بنیان و ساختارهای نوآورانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مجموع این برج ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد را دارد و تصور ما این بود افتتاح آن نیاز ما را تا چندسال در بحث استقرار شرکت ها مرتفع کند اما با توجه به ظرفیت بالای استان در بحث شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور به نظر میرسد سال آینده در این زمینه دچار چالش شویم و حتی معتقدیم افتتاح برج دوم هم نتواند نیازهای ما مرتفع کند.

در پایان مراسم از دو محصول فناورانه سولفات منگنز و سامانه جامع خرید و فروش محصولات و تجهیزات کشاورزی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

سولفات منگنز یک ترکیب معدنی جامد است که به شکل های مختلف و به عنوان ماده پیش ساز بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب کاربردهای بسیاری در دو حوزه کشاورزی و صنعتی داشته و به عنوان یک کود آهنی برای رشد گیاهان استفاده می‌شود.

همچنین، سولفات منگنز به عنوان یک عامل حفظ سلامتی گیاهان در برابر بیماری‌های قارچی و باکتریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنعت دامپروری نیز سولفات منگنز به عنوان یک مکمل غذایی برای جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با کمبود منگنز در دام‌ها استفاده می‌شود.

 علاوه بر این، سولفات منگنز در صنایع داروسازی، رنگسازی و تولید باتری نیز کاربرد دارد.

این محصول که توسط شرکت شتابگر شیمی سرنوشت تولید شده در حال حاضر مراحل پایانی ساخت تجهیزات در مقیاس صنعتی قرار دارد.

شاخصه این محصول در استان درصد خلوص بالا و هزینه پایین آن است.

در حال حاضر درصد خلوص سولفات منگنز تولیدی استان، با سولفات منگنز شرکت مرک آلمان (با کاربرد صرفا تحقیقاتی و آزمایشگاهی) قابل رقابت است.

محصول فناورانه بعدی سامانه جامع خرید و فروش محصولات و تجهیزات کشاورزی است.

سامانه آنلاین "بازار نشا" با در نظر داشتن بار سنگین بازار یابی در حوزه کشاورزی، نبود یک بازار متمرکز و پویا دراین حوزه، وجود واسطه ها که سبب گران تر شدن محصولات می شوند؛ و در نهایت نبود یک سامانه جامع و آنلاین در حوزه کشاورزی راه اندازی شده است.

این سامانه یک سایت اختصاصی مربوط به کشاورزان و تولید کنندگان است، که با ایجاد نوآوری در فروش محصولات کشاورزی و بازاریابی آنها امکان خریدی امن، راحت و بدون دغدغه را ایجاد کرده و با کاربری آسان تولید کنندگان می توانند فروشگاه آنلاین خود را در کمترین زمان ممکن ایجادنمایند. 

همچنین این سامانه به دلیل گسترده بودن بازار نشا رقابت را بین تولیدکنندگان و کشاورزان را از سمت قیمت به سمت کیفیت محصولات پیش می برد و با حذف واسطه ها سبب می شود، محصولات با قیمت مناسب تری عرضه شوند.

بازار نشا به صورت کاملا اختصاصی برای هدف خود برنامه نویسی شده تا بتوان در ایجاد بازاری بزرگ و با کیفیت در جهت تولیدات کشاورزی قدم بردارد.

همچنین در کنار بازار نشا ، مشاوران در حوزه کشاورزی قرار گرفته اند تا بتوانند در انتخاب و خرید افراد مختلف به آنها کمک کرده و بازار امن و مناسبی را ایجادنمایند.

بازار نشا که توسط مازیار نامداری مدیرعامل فناوران کاشت زاگرس راه اندازی شده حالا ۷۰۰ فروشنده محصولات و تجهیزات کشاورزی را در خود جای داده و رقم فروش ماهانه ان به دو میلیارد تومان رسیده است.

در پایان این مراسم دفتر پروژه یابی و تبادل فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه هم افتتاح شد.

این دفتر با هدف توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان از طریق تبادل فناوری، پروژه یابی ،سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های صادرات محصولات راه اندازی شده است.

خوانده شده 211

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک