.

.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تلاش برای شناسایی و رفع نیازهای فناورانه استان خبر داد و افزود: به زودی مرکزی با همین هدف در مجموعه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، سیامک آزادی در رویداد "بسامد" -به هم رسانی سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، متخصصین و دانش بنیان‌ها- که عصر امروز (8 شهریور) با حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وجود مدل‌های مختلف برای تحریک فناوری و توسعه نوآوری در جهان گفت: یکی از این مدل‌ها، مدل "فشار نوآوری" است.

وی افزود: در مدل "فشار نوآوری" افراد بر اساس فناوری‌های نوظهور در جهان محصولاتی تولید کرده و راهی بازار می‌کنند، بدون اینکه از ابتدا به این فکر کنند که بازار به محصول آنها نیاز دارد، یا نه.

آزادی گفت: چالش اصلی در این مدل پیدا کردن بازار برای محصولات است، اما با وجود این چالش بزرگ این مدل همچنان در دنیا رواج دارد و شرکت "اَپل" هم بر اساس همین مدل پیش رفته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: مدل دیگر در زمینه تحریک فناوری و توسعه نوآوری، مدل "کشش فناوری" است که جزو مدل‌های رایج و پرکاربرد در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: در این مدل ابتدا نیاز بازار بررسی شده و سپس بر اساس آن محصول تولید می‌شود. محصولی که مبتنی بر نیاز بازار بوده و برای عرضه و فروش آن با چالشی مواجه نیستیم.

آزادی خاطرنشان کرد: برخی مواقع ترکیبی از این دو مدل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر تمرکز ما بر توسعه مدل دوم است تا بتوانیم بر اساس آن محصولاتی تولید کنیم که نیاز کشور بوده و بازار آن از قبل مشخص است.

این مسئول تاکید کرد: رویداد بسامد شروعی برای فعالیت در همین مسیر و توسعه همین مدل است و در تلاش هستیم که توسعه فناوری را بر اساس نیازهای کشور پیش ببریم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: توسعه این مدل نیاز امروز کشور است و بر همین اساس علاوه بر برگزاری رویدادهای اینچنینی، در تلاش هستیم که مرکزی را هم با همین هدف در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی کنیم.

آزادی گفت: این مرکز که ماموریت آن بررسی بازار و شناسایی و رفع نیازهای فناورانه خواهد بود، به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی  در پایان افزود: علاوه بر این برگزاری رویدادهایی مانند "بسامد" هم جهت رفع نیازهای فناورانه استان ادامه می‌یابد

خوانده شده 283 آخرین ویرایش در پنج شنبه, 16 شهریور 1402 ساعت 05:27

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک