.

.

دکتر سیامک آزادی ؛ اظهار داشت: امسال شعار جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده که این شعار کاملا

منطبق با رسالت‌های پارک های علم و فناوری است و تحقق این رسالت می‌تواند  در جهش تولیدات مورد نیاز کشور تأثیرگذار باشد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: پارک‌های علم و فناوری برای شکل‌گیری کسب و کارهای نوآورانه و کمک به تولید محصولات دانش بنیان شکل گرفته‌اند و حمایت از آنها توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش  را به همراه خواهد داشت.

 

آزادی بیان کرد: برنامه‌ها و قوانين خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که شاید در بعضی از حوزه‌ها نیازمند بروزرسانی است و قطعا اجرای کامل آنها می تواند جهش تولید را رقم بزند.

 

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت گروه ویژه‌ای از نخبگان و صاحبان ایده تشکیل می‌شود که فعال شدن این شرکت‌ها می‌تواند تولید، اشتغال و رفع نیازهای کشور را به همراه داشته باشد، البته این شرکت‌ها در مسیر توسعه‌ای خود نیازمند اتخاذ رویکردهای حمایتی ویژه در مراحل معرفی و رشد کسب و کار هستند.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز  بر تولید گروهی از محصولات هستند که مبتنی بر سطح بالایی از فناوری تولید می شود که این ویژگی رقابت پذیری و ایجاد ارزش افزوده بالا را به دنبال خواهد داشت.

 

آزادی بیان کرد: کشور نیازمند تولیدات شرکت های دانش‌بنیان است که می‌تواند از خروج ارز و واردات جلوگیری کند و علاوه‌ بر آن می‌تواند اشتغال دانش آموختگان را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر توسعه این شرکت ها جلوگیری از مهاجرت نخبگان را به همراه دارد.

 

وی تاکید کرد: نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و در این میان زمانی که از هسته ها و شرکت های دانش‌بنیان‌ به صورت ویژه حمایت شود آثار و ثمرات آن را در توسعه کشور خواهیم دید. بنابراین  یکی از محورهای مهم در برنامه های تحقق شعار امسال  حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰۰ واحد فناور داریم که ۳۴۰ واحد در پارک علم ‌و فناوری مستقر هستند و از این تعداد ۹۲ شرکت آن دانش‌بنیان می باشیم. 

 

آزادی با بیان اینکه ۲۰ محصول دانش بنیان منحصر به فرد مبتنی بر نیاز کشور  در استان کرمانشاه تولید می‌شود، عنوان کرد: برای حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت سیاست‌گذاری بر اساس زیست‌بوم منطقه‌ای و اجرای صحیح آن در دو بخش ترویجی و توسعه ای هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیاز به سطح بیشتری از رشدیافتگی دارند که یکی از الزامات آن  اختصاص تسهیلات لازم و نقدینگی مورد نیاز است. الزام بعدی نیز انجام خریدهای دولتی از شرکت های دانش بنیان با رویکردی حمایتی است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت:  پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال پیش روی و بمنظور تحقق شعار سال برنامه هایی همچون افزایش حداقل ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، تمرکز بر حمایت از صاحبان ایده خصوصا در شهرستانها و نقاط کمتر برخوردار استان، جلب مشارکت سرمایه گذران و صنایع پیشرو در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، حمایت از مشارکت مردم و ترویج رویکردهای نوین سرمایه گذاری همچون جمع سپاری و همچنین توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی و پیگیری جدی رفع موانع توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است

خوانده شده 453 آخرین ویرایش در پنج شنبه, 09 فروردين 1403 ساعت 14:52

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
      
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک