مدیر عامل شرکت مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه، از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: هوش مصنوعی پتانسیل بالایی در تسهیل بازاریابی شرکت های استارت آپی دارد.
احد قبادی در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار داشت: هوش مصنوعی می تواند در جنبه ها ی مختلفی به موفقیت استارت آپ ها کمک کند که یکی از مهمترین این زمینه ها، حوزه بازاریابی استارت آپی است.
قبادی با اشاره به اینکه شرکت مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه تنها شرکت فعال در زمینه تولید ماده موثره آفت کش ها می باشد، خاطرنشان ساخت: این شرکت تاکنون سه ماده موثره که از کشورهایی نظیر چین و هند وارد کشور می شد را تولید کرده و کشور را از واردات این سه ماده موثره بی نیاز نموده است.
وی گفت: شرکت مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه به خاطر دارا بودن بخش تحقیق و توسعه قدرتمند خود توانسته است این مواد موثره را با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر تولید کند و با این دو مزیت رقابتی ورود خوبی به بازارهای منطقه ای از جمله ترکیه، آذربایجان و چند کشور دیگر داشته باشد.
قبادی با تاکید بر اینکه پارک های علم و فناوری تسهیلات گسترده ای را برای موفقیت استارت آپ ها در اختیار آنها قرار می دهند، عنوان کرد: از دیدگاه من بالاترین نقش پارک های علم و فناوری، ایجاد سینرژی در میان شرکت هاست.
وی بوروکراسی اداری پیچیده را از مهمترین چالش های شرکت های نوپا عنوان نمود و اظهار داشت: همین بوروکراسی پیچیده و زمانبر باعث می شود تا برای گرفتن برخی از مجوزها تا دو سال زمان تلف شود که این عامل می تواند در شکست استارت آپ ها نقش مهمی ایفا نماید.
قبادی در خاتمه به مهمترین مولفه های ورود موفق استارت آپ ها به بازارهای منطقه ای و جهانی اشاره کرد و گفت: یک استارت آپ برای ورود موفق به بازارهای منطقه ای و جهانی می بایست دو مقوله کیفیت و قیمت را به عنوان دو مزیت رقابتی مد نظر داشته باشد تا بتواند رقبای خارجی خود را در بازار کنار زده و جای پای خود را محکم نماید.