.

.

دکتر سیامک آزادی ؛ اظهار داشت: امسال شعار جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده که این شعار کاملا

منطبق با رسالت‌های پارک های علم و فناوری است و تحقق این رسالت می‌تواند  در جهش تولیدات مورد نیاز کشور تأثیرگذار باشد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: پارک‌های علم و فناوری برای شکل‌گیری کسب و کارهای نوآورانه و کمک به تولید محصولات دانش بنیان شکل گرفته‌اند و حمایت از آنها توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش  را به همراه خواهد داشت.

 

آزادی بیان کرد: برنامه‌ها و قوانين خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که شاید در بعضی از حوزه‌ها نیازمند بروزرسانی است و قطعا اجرای کامل آنها می تواند جهش تولید را رقم بزند.

 

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت گروه ویژه‌ای از نخبگان و صاحبان ایده تشکیل می‌شود که فعال شدن این شرکت‌ها می‌تواند تولید، اشتغال و رفع نیازهای کشور را به همراه داشته باشد، البته این شرکت‌ها در مسیر توسعه‌ای خود نیازمند اتخاذ رویکردهای حمایتی ویژه در مراحل معرفی و رشد کسب و کار هستند.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز  بر تولید گروهی از محصولات هستند که مبتنی بر سطح بالایی از فناوری تولید می شود که این ویژگی رقابت پذیری و ایجاد ارزش افزوده بالا را به دنبال خواهد داشت.

 

آزادی بیان کرد: کشور نیازمند تولیدات شرکت های دانش‌بنیان است که می‌تواند از خروج ارز و واردات جلوگیری کند و علاوه‌ بر آن می‌تواند اشتغال دانش آموختگان را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر توسعه این شرکت ها جلوگیری از مهاجرت نخبگان را به همراه دارد.

 

وی تاکید کرد: نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و در این میان زمانی که از هسته ها و شرکت های دانش‌بنیان‌ به صورت ویژه حمایت شود آثار و ثمرات آن را در توسعه کشور خواهیم دید. بنابراین  یکی از محورهای مهم در برنامه های تحقق شعار امسال  حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰۰ واحد فناور داریم که ۳۴۰ واحد در پارک علم ‌و فناوری مستقر هستند و از این تعداد ۹۲ شرکت آن دانش‌بنیان می باشیم. 

 

آزادی با بیان اینکه ۲۰ محصول دانش بنیان منحصر به فرد مبتنی بر نیاز کشور  در استان کرمانشاه تولید می‌شود، عنوان کرد: برای حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت سیاست‌گذاری بر اساس زیست‌بوم منطقه‌ای و اجرای صحیح آن در دو بخش ترویجی و توسعه ای هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیاز به سطح بیشتری از رشدیافتگی دارند که یکی از الزامات آن  اختصاص تسهیلات لازم و نقدینگی مورد نیاز است. الزام بعدی نیز انجام خریدهای دولتی از شرکت های دانش بنیان با رویکردی حمایتی است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت:  پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال پیش روی و بمنظور تحقق شعار سال برنامه هایی همچون افزایش حداقل ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، تمرکز بر حمایت از صاحبان ایده خصوصا در شهرستانها و نقاط کمتر برخوردار استان، جلب مشارکت سرمایه گذران و صنایع پیشرو در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، حمایت از مشارکت مردم و ترویج رویکردهای نوین سرمایه گذاری همچون جمع سپاری و همچنین توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی و پیگیری جدی رفع موانع توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است

خوانده شده 68 آخرین ویرایش در پنج شنبه, 09 فروردين 1403 ساعت 14:52

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک