.

.

 

اختتامیه اولین رویداد تقاضا محور رفع نیازهای فناورانه SMEهای منطقه ای استان کرمانشاه امروز(15 اسفند) با حضور صاحبان صنایع و کارگاه های تولیدی، فناوران و محققین مراکز پژوهشی، واحدهای فناور، شرکت های دانش بنیان و اساتید دانشگاهی استان‌های غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک  آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در این مراسم با اشاره به برگزاری چندین رویداد فناورانه درسالجاری، گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی خوشبختانه در سالجاری توانستیم شاهد برگزاری رویدادهای فناورانه بصورت مشترک با بخش ها و دستگاه های مختلف باشیم که قطعا تاثیر خود را در آینده فناوری استان خواهد داشت.

آزادی به اهمیت ویژه برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: در روال معمول رویدادهای فناورانه، صاحبان ایده به ارائه ایده‌ها و طرح های خود پرداخته و این ایده ها پس از ارزیابی‌ درمسیر تجاری سازی قرار می گیرند، اما در این رویداد ما شاهد معکوس شدن این روند هستیم، طوری که این بار این صنایع هستند که نیازهای خود را مطرح کرده و فناوران بر پایه رفع این نیازها فرصت های راه اندازی کسب و کار را شناسایی می کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به وجود دو راهکار برای رفع نیازهای فناورانه صنایع کشور، گفت: در راهکار اول صنایع می توانند نیازهای فناورانه خود را از خارج از کشور خریداری کنند که  برای آنها هم هزینه بسیار بالایی به دنبال خواهد داشت و هم آنکه بحث ارائه مستمر خدمات پس از فروش، ریسک عدم امکان تداوم همکاری در نتیجه اتفاقاتی همچون تحریم و... مطرح خواهد بود  ، اما راهکار دوم و به صرفه تر این است که صنایع از توان شرکت های فناور و متخصصین داخلی برای رفع نیازهای خود اقدام کنند.

آزادی گفت: راهکار دوم علاوه بر اینکه از لحاظ هزینه‌ای برای صنایع مقرون به صرفه‌تر خواهد بود، ضمن اطمینان بیشتر در ارایه خدمات پس از فروش موجب ایجاد یک همکاری استراتژیک میان صنایع و واحدهای فناور می شود که می تواند منجر به همکاری های بعدی و توسعه فناوری در حوزه های مورد نیاز شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر تقویت رابطه میان صنعت و واحدهای فناور، گفت: ما در کشور چالش ارتباط میان صنعت و دانشگاه را داریم که باید رفع شود، اما مهم تر از آن رابطه صنعت با حوزه دانش بنیان است که باید برای برقراری و تقویت این رابطه تلاش بیشتری صورت گیرد.

آزادی گفت: برای تقویت این رابطه نیاز است که صنعتگران اعتماد بیشتری به فناوران داشته و رفع نیازهای فناورانه خود را از طریق آنها دنبال کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: رویدادی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم به دنبال تقویت همین ارتباط است و تلاش داریم بصورت مستمر در قالب رویدادهای این چنین نیاز صنایع را به فناوران عرضه کنیم.

وی از اختصاص مکان اختصاصی برای برگزاری نشست‌های مشترک صنایع و فناوران در محل برج فناوری استان خبر داد و افزود: جهت تقویت این ارتباط به دنبال هستیم که فضایی در برج فناوری استان برای برگزاری نشست های مشترک فناوران و صنایع اختصاص داده شود تا این همکاری های مشترک هرچه بیشتر تقویت شود.

آزادی با اشاره به استقرار بخش های مختلف اکوسیستم فناوری در برج فناوری استان، گفت: تمام تلاش ما این است که فناورانی که به حوزه رفع نیاز صنایع ورود کنند را حمایت کرده و ریسک تجاری سازی پروژه های آنها را کاهش دهیم.

وی افزود: دراین مسیر قطعا ازهیچ تلاش و حمایتی فروگذار نمی کنیم و حمایت ویژه ای در حوزه های مختلف مشاوره ای و مالی از فناوران خواهیم داشت.

 

* نیاز صنایع باید به فناوران معرفی شود

علیرضا محمدی معاون شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به حمایت تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از صنایع کشور و بویژه صنایع کوچک، گفت: این حمایت ها تمامی حوزه ها و بویژه حوزه فناوری را هم شامل می شود.

وی افزود: در همین راستا در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تلاش‌های بسیاری برای تجاری سازی ایده های فناورانه برتر و ورودشان به حوزه صنایع و بویژه صنایع کوچک صورت گرفته است.

وی راه اندازی کلینیک صنعت استان، برگزاری رویدادها و استارتاپ ها، برگزاری دوره های آموزشی فناورانه و ارتباط با دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری کرمانشاه را بخشی از این تلاش ها عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم نیازهای فناورانه صنایع را از طریق واحدهای فناور داخلی مرتفع کنیم.

محمدی گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های ما در این زمینه مدیریت فن بازار منطقه ای استان است که توانسته طی سالهای فعالیت خود همواره جز فن بازارهای برتر کشور باشد.

وی افزود: درسال جاری در فن بازار منطقه ای استان سه رویداد استارتاپی و یک نمایشگاه فناورانه را برگزار کردیم و امروز هم با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزاری اولین رویداد تقاضا محور رفع نیازهای فناورانه SMEهای منطقه ای را داریم تا بتوانیم از طریق آن نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را به فناوران عرضه کنیم.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه با تاکید بر تبادل دو جانبه فناوری در فن بازار منطقه ای استان، گفت: اینکه فقط رویداد برگزار کرده و در آن طرح ایده شود کافی نیست چرا که نمی توان اطمینان حاصل کرد که این ایده ها در راستای رفع نیازهای صنعت استان باشد

وی افزود: همانطور که صاحبان ایده فناوری های جدید پیشنهاد می دهند باید از صاحبان صنایع بخواهیم که برای بهره گیری از توان و دانش متخصصان و فناوران استانی، نیازهای خود را ارائه دهند.

محمدی تاکید کرد: قطعا با توجه به توان و تخصص  فناوران و متخصصان داخلی بسیاری از نیازهای صنایع در داخل کشور قابل پاسخگویی است و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که بتوانیم این نیازها را در ویترین که همان "فن بازار" است قرار دهیم تا همه فناوران از این نیازها مطلع شده و درراستای رفع آنها طرح ها و برنامه های خود را پیش ببرند.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه گفت: از طرفی فناوری های موجود در کشور هم باید شناسایی و به صنایع جهت بهره مندی از آنها معرفی شوند.

خوانده شده 217

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک